Dacă te-ai obișnuit cu stilul Facebook-ului de a-ți dezactiva contul de reclame când ți-e lumea mai dragă și ai înțeles procedura și timingul pentru reactivare, am o veste și mai bună: Google începe propriul program de verificare.
A fost anunțat de ceva timp și avem speranța că va fi mai bine organizat, că odată trimise actele nu va mai fi nevoie să le trimitem la câteva luni iar.
Facebook de cele mai multe ori îți cere cartea de identitate și doar în cazul unor activități suspecte trebuie să-ți „verifici” business managerul înainte să ceri review pentru contul de ads.
De la Google aflăm că va fi un proces realizat în câteva faze. Următorii advertiseri au „prioritate”:
- Promotion of products, goods, and services. Examples: Retail, media and entertainment, travel, B2B, technology, etc.
- Promotion of informational, advisory, or educational content. Examples: Content promoting educational resources, research and statistics, free health or financial advice, charitable or social causes, etc.
- Promotion of content related to regulated industries. Examples: Gambling and games, financial products or services, healthcare products or services etc.
Dacă vei fi selectat, vei primi o notificare de la Google pentru a-ți verifica identitatea și vei avea la dispoziție 30 de zile să le trimiți documentele. Apoi mai ai la dispoziție încă 30 de zile pentru eventuale clarificări. Depășirea termenelor presupune punerea contului pe „pauză”. :))
Nu-i așa că sună mult mai drăguț „pus pe pauză” decât „dezactivat”?
Se pare că pentru Google Identity Verification ai nevoie de următoarele documente:
- Companiile trebuie să prezinte unul dintre documentele destul de standard: Certificate of incorporation or registration, Extract from commercial register, VAT registration certificate sau DUNS certificate. Probabil vom trimite toți CUI-ele și gata.
- Persoanele fizice trebuie să trimită pașaport, CI, permis de conducere sau permis de rezidență.
Am observat că unii advertiseri mari deja au trecut prin procesul de verificare. Atunci când dai click pe un ad din google pentru opțiune „Why this ad?” sau „De ce se afișează acest anunț?”, fix sub ea apare „About this advertiser” sau „Despre advertiser”.
Acolo vor fi prezentate transparente datele advertiserului.
Detalii complete despre Google Identity Verification găsești aici.
Off-topic: dacă te simți vreodată prost pentru felul în care-ți denumești rapid pozele prin postările de pe blog, află că gif-ul ăsta de pe site-ul google era numite unnamed.gif :))