Din tipurile de content care „au umblat pământul”, blogul rămâne printre cele mai folosite și mai puțin înțelese. A fost cam prima formă de exprimare pe care pionierii (fără cravată roșie) au descoperit-o pe internet și cea care se afișa cel mai „cinstit”. Cu o viteză extraordinar de mică a internetului, calculatorul abia reușea să afișeze litere și cifre.

Fast-forward câțiva ani mai târziu până în 2020: 5G, 4G, 3,5G și viteze nebănuite la internet în orice sat al României. Până și cea mai slabă viteză de internet în camera din spate a unei case la țară e tot mai rapidă decât conexiunile dial-up de la începuturi.

În plus, și utilizatorul s-a schimbat. Consumă altfel de conținut, pe altfel de platforme, cu altfel de dispozitive, într-un alt context social, etc etc. Pe scurt, totul e diferit.

Dar a rămas o nostalgie romantică pentru blog și o dorință (neînțeleasă) de face un blog pentru firmă. Pare soluția ideală pentru un business care vrea să „toarne” idei în online.

1. Facem blog pentru SEO

Ok, e o idee foarte bună. Extraordinară chiar, dar insuficientă. Atunci când blogul nu apare ca o nevoie puternică de comunicare în formă scrisă, se transformă într-o colecție insipidă de articole care doamne-ajută cândva se vor indexa și te vor propulsa pe prima poziție pe acel cuvânt cheie care pare că e secretul site-urilor independente și pline de bani.

Nu publica ceva ce nu ai citi nici tu…

2. Facem blog pentru că așa face toată lumea

Business-ul tău este unic și la fel trebuie să fie comunicarea ta. Nu trebuie să faci blog pentru că face toată lumea, la fel cum nu trebuie să aplici un checklist de lucruri de făcut într-un business online la început așa cum aplică toată lumea.

De cele mai multe ori, nici clienții sau angajații tăi nu înțeleg de ce ai acel blog. Dar asta e altă problemă.

3. Facem blog pentru a avea un loc al nostru unde să comunicăm

În funcție de produsele sau serviciile pe care le oferi, business-ul tău este posibil să aibă cu totul alte medii mai potrivite decât blogul. Trebuie doar să ai curajul să faci performanță în mediul care-ți vine „mănușă” și să nu investești resurse importante în alte zone.

Sigur că te enervează review-urile de pe facebook pe care nu le poți șterge, comentariile venite întâmplător și fără sens pe pagina ta și visezi la un spațiu în care poți controla „conversația”. În care tu scrii și comentează doar cine vrei tu, dar e posibil ca blogul să nu fie soluția.

Până la urmă, articolul ăsta nu e un manifest anti-blog cât mai degrabă un manifest pro consumare eficientă a resurselor tale. Tu și organizația ta aveți un set de puncte tari și niște talente pe care vreți să le valorificați pentru profitabilitatea organizației. Concentrează-ți talentul acolo!