De cele mai multe ori, așteptările participanților de la evenimentele sau webinariile de eCommerce vizează mai degrabă soluții rapide, tips & tricks, hacks, chestii aplicabile rapid. De data asta, a fost despre altceva. Despre cel mai bun „hack” în eCommerce: combinația dintre implicare, energie și timp. Singura care dă rezultate.
From Zero înseamnă că ești de ceva timp în online dar nu ai rezultatele pe care ți le dorești sau ai un business offline de foarte mult timp și vrei să faci primii pași în online. From Zero mai poate însemna multe, dar pe scurt astea sunt cele două situații în care se află antreprenorii în primele luni sau primii 2 ani.
Cel mai mare avantaj pe care-l vedem noi pentru clienții GoMag e că ei nu pleacă from zero. Au o platformă optimizată, perfect pregătită pentru vânzare, toate lucrurile de care au nevoie într-o paletă foarte largă de aplicații gratuite, feed-urile deja pregătite, etc. Totul la cheie. Majoritatea start-up-urilor cu care am lucrat au fost live în mai puțin de o lună și deja aveau provocările creșterii în mai puțin de câteva săptămâni. Cam ăsta e avantajul când alegi o platformă de eCommerce performantă.
Dar provocările apar în partea a doua. Cum ajungi to hero?
Ce înseamnă to hero? Înseamnă să-ți atingi obiectivele. Obiectivele realiste, măsurabile, raportate la piața în care activezi, la bugetele pe care ești dispus să le investești și la efortul pe care ești pregătit să-l depui.
Iar drumul până la atingerea acestor obiective nu e ușor. E o combinație de produse alese bine, organizate în categorii clare, pe o platformă optimizată, sub un branding profesionist, iar lista poate continua.
De mult prea multe ori, succesul unui website pare legat doar de ads. Reclamele și bugetele pe care le investești pe canale pot asigura succesul. Dar treaba nu e atât de simplă. Sunt atât de multe lucruri pe care trebuie să le faci bine până în momentul în care începi să faci ads, încât a „sări” direct la ads poate fi o greșeală.
Așa arată definiția succesului pentru unul dintre clienții noștri. Un proiect puțin mai complex care a pornit de la organizarea a aproape 1000 de produse (aprox. 4500 sku-uri), listare pe eMag marketplace, iar între timp ads.
Dar până a ajuns la ads, clientul deja bifa cele mai importante elemente care aveau să-i aducă succesul.
Iar astea sunt doar câteva lucruri, că altfel ar fi prea lung articolul.
Hai să vorbim despre produse. Deși sunt adesea neglijate și pe ultimul loc în lista priorităților, ele sunt cheia succesului sau eșecului tău. Felul în care îți prezinți marfa va face rapid diferența.
Și sunt doar 4 întrebări foarte simple despre produse la care dacă răspunzi ești cu un pas mai aproape de succes. Poate pentru tine care citești acum par toate de bun simț dar, din experiență, nu e chiar așa. Un exemplu simplu e faptul că în acea marjă de profit e rareori calculat costul de marketing. Deși diferă de la un business la altul, cota lui în ultimul timp e din ce în ce mai mare. Ceea ce în anumite cazuri face business-ul eșuat dinainte de start.
Apoi există tendința de a privi și gestiona produsele mult prea simplu. Adaos pus în ansamblu, reduceri pentru tot, etc. De foarte puține ori produsele sunt gestionate individual sau în categorie și de mult mai puține ori sunt folosite cârligele. Cârligele sunt acele produse cu care nu faci bani, ai marjă aproape zero, dar de care clientul tău are cu adevărat nevoie. Profitul vine din restul produselor care se adaugă în coș.
Fiecare detaliu care compune produsul online contează. Titlul descriptiv, imaginile de calitate mare și o descriere complexă te aduc mai aproape de succes. Toate sunt lucruri care adaugă cost, timp sau efort, dar fără de care vânzarea online devine un proces mult mai greu sau chiar imposibil.
Pentru că dacă tu nu ai pus la punct site-ul, clientul va selecta numele produsului tău și va ajunge direct pe pagina competitorului care îl va informa mai bine, îi va da ocazia să te compare și poate are și o politică de livrare/retur mai ok…
E un principiu foarte simplu când creezi un website, o categorie sau un produs.
Don’t make me think.
orice consumator ever
Nu-i cere consumatorului să facă eforturi să înțeleagă ce e acolo. Nu-i cere să-și facă singur research-ul. Nu-l face să gândească prea mult. Keep it simple.
Foarte des ignorat e managementul de categorie. Sunt categorii de produse în magazine online care au sub 10 produse și de la care se așteaptă performanță. Chiar dacă expertiza în anumite categorii de produse face justificat numărul redus de produse într-o categorie, trebuie să ții cont și de impresia clientului. Impresia unei categorii goale în online e similară celei unui raft gol într-un magazin offline. Iar rezultatul e același. Clientul ajunge să caute în altă parte ceea ce caută.
Desigur, managementul de categorie înseamnă mult mai multe lucruri, dar cel puțin un număr relevant de produse is a must-have.
Conceptul de calitate e cel mai greu de transmis, iar în cazul în care simți că vrei să vinzi produse premium la un preț corelat cu calitatea produselor, trebuie să te asiguri că e totul pus la punct. Pentru că acea „calitate” e ceva pe care clientul o simte după achiziție, după testarea produsului, nu înainte.
Pentru că:
Fiecare pagină de produs e un landing page.
Agenția
Și trebuie tratată ca atare.
Dacă bifezi deja toate lucrurile de mai sus, asigură-te că îi dai toate motivele clientului tău să cumpere. Până și acele mici „trust icons” pot face diferența în experiența de cumpărare a clientului.
Și folosește toate canalele de care dispui. Succesul nu-ți va fi asigurat niciodată de prezența într-un singur canal. Asta au aflat și toate business-urile care au vândut doar pe facebook ani de zile fără un website propriu, asta au aflat și toate magazinele care s-au promovate doar pe facebook, asta au aflat și cei care au vândut doar pe marketplace neglijând brandul propriu, iar lista poate continua.
Mai mult decât a nu te limita la un singur canal, prezența în toate îți asigură un efect compus. Un marketplace îți poate aduce pe lângă vânzări și un awareness drăguț, traficul adus din google poate fi remarketat pe facebook și așa mai departe.
O altă definiție a succesului arată așa. Iar asta are un singur secret. După ce a avut toate lucrurile bine setate, a mai fost nevoie doar de un element…
Timpul pentru setarea, testarea și optimizarea campaniilor.
De prea multe ori așteptăm ca succesul să vină „ieri” sau peste cel mult o oră, dar ai nevoie de timp pentru a pune bazele, a construi și consolida un eCommerce de succes.
Și insistăm pe ce am spus mai sus…
Am văzut că funcționează pentru mulți clienți și suntem convinși că va funcționa și pentru tine.
Înregistrările sesiunilor din LevelUp Summit sunt disponibile pentru toți clienții GoMag în Academie. Știu ei unde.
Dacă vrei să vorbim despre eCommerce, despre business-ul tău și cum îl poți porni sau duce la următorul nivel, dă-ne un semn.