Există un singur moment când e recomandat să faci o campanie de likeuri: fix după ce lansezi pagina. În primele luni și reach-ul organic va fi cinstit și va avea rezultate ok. În plus, o pagină cu doar 30-40 de likeuri pare foarte goală.

Dar după, nu mai ai niciun motiv să faci campanii să strângi likeuri. În mare parte pentru că nu te ajută la nimic. Tristul reach organic va scădea oricum natural până în punctul în care bagi bani pentru fiecare pereche de ochi care te vede… Dacă ai un reach organic de 3-5%, un like valorează de fapt 0,03 sau 0,05. Oricum, mult departe pe drumul către irelevanță.

Iar al doilea motiv ar fi că îți strici audiența paginii. Sunt șanse mari ca acele likeuri să le strângi făcând clasicul concurs: dă-mi like și poți câștiga ceva. Pagina ta decolează ca număr de likeuri pe termen scurt, dar se prăbușește ca relevanță. Acea audiență nu va mai putea fi folosită pe viitor pentru targetări pentru că îți vei consuma bugetul încercând să vinzi unor oameni care au venit la tine pentru ceva gratis. Șanse să cumpere? Mici…

Te întrebai de ce au succes acele campanii? Pentru că există grupuri dedicate pentru aceste concursuri unde sunt anunțate și preluate. Ba chiar există profiluri de Facebook special create pentru aceste activități…

Relevant pentru business? Nu. Like-ul e considerat doar un vanity metric. Ceva care îți măsoară mai degrabă orgoliul decât business-ul.