începuturile
Totul începe romantic și frumos când îți faci prima oară pagina de facebook, contul de instagram, contul de youtube, și comunici în stilul tău aparte. Lumea îți recunoaște vocea și îți recunoaște stilul de a scrie și a face lucrurile. Practic, comunicarea te reflectă perfect.
rutina
Treptat începi să o iei în cerc și comunicarea intră în niște bucle din care nu reușește să iasă. Pentru că, până la urmă, business-ul rămâne același, produsele sau serviciile se schimbă prea puțin, iar tu ești tot acela. Ești prea prins în organizație ca sa mai poți face și asta și începi să te repeți.
isteria
Vine momentul din an în care vânzările o iau la vale, iar fântâna cu lead-uri dă de seceta aia mai grea a anului. Simți că orice zi cu scădere în vânzări amenință chiar supraviețuirea construcției făcute până în acel moment…
Prin pierderea vocii mă refer la acele momente când trebuie să vorbești constant la volum aproape țipat ca să acoperi zgomotul de fundal și să te faci auzit. Ca atunci în club când vrei să-i faci cinste, dar nu te aude sau se preface că nu te aude. Vorbești mai tare și mai tare, în așteptarea unui răspuns.
Și după ce urli așa o noapte întreagă, a doua zi ești pe volum minim. Abia te auzi tu.
Asta mi se pare că se întâmplă și pe social media când vocea caldă cu care-ți întâmpinai utilizatorii pe facebook devine o voce isterică care țipă la ei „e luna cadourilor, de ce nu cumperi?”.
Toate postările tale, indiferent de rețea, devin comerciale și vorbesc doar despre oferte, doar despre cât de mult și cât de des trebuie să cumpere clientul. Și indiferent cât de mult scad rezultatele de-a lungul timpului, pare că doar te încăpățânezi să o ții pe drumul care duce nicăieri.
De fapt, acum e momentul în care trebuie să iei o pauză, să re-analizezi consumatorul sau clientul tău și să îți iei puțin timp să regândești felul în care îl abordezi și să testezi lucruri noi. Vezi ce funcționeză, ce nu funcționează și adu-ți aminte ce l-a adus prima oară la tine.