Primul an de la marketing era ucigător de suflete. Pe lângă faptul că abia făceai cunoștință cu marketingul, mai era și amestecat cu chestii pentru care nu alesesei facultatea asta: finanțe, conta, microeconomie, etc. La acel moment nu le înțelegi sensul, ci abia după.
Dar top, top pentru plictiseală erau cursurile introductive. Deși erai mic și nu știai nimic, dădeai ochii peste cap 360 de grade când auzeai noțiuni introductive. Erai abia student, dar aveai aere de masterand spre doctorat.
Și de multe ori asta e atitudinea pe care o păstrăm și după. Credem că ne preocupăm de chestiile super, hyper, mega avansate, dar scăpăm din vedere baza: produsul / serviciul.
Și aici lucrurile devin cu dus și întors.
Cu dus
Aproape nimic nu poate înlocui pasiunea pe care o ai pentru produsul sau serviciul pe care urmează să-l lansezi. De fapt, chiar nimic nu o poate înlocui. E pasiunea aia care te face să pierzi nopți, dimineți, să sari mese și te absoarbe complet.
Joacă-te cu produsul, inovează cu serviciul, testează-l, caută-i limitele, distrează-te.
Și brusc vei primi răspunsul la toate întrebările pe care le cauți atunci când lansezi:
- Cum prezint produsul sau serviciul? Ce scriu la descriere, ce poze îi fac?
- Unde îl vindem? Online, offline, tutungerii, drogherii?
- Aoleu, trebuie să facem facebook. Ce postăm acolo?
- Cică trebuie să facem content video. Ce-i ăla, cum facem, cum se aplică?
Nu cred că există cineva pasionat de un produs sau serviciu care să nu răspundă ușor la întrebările de mai sus. Și vedem asta cel mai bine la oamenii care încep one-man show antreprenor și fac totul (deși contraindicat pe toate prospectele pentru antreprenori) și fac o comunicare senzațională!!
Am două exemple care nouă ne plac fantastic de mult. Atât de mult că am devenit și clienți:
- Gheorghe Ovidiu Găitan și al său George’s Fisheries
- Ilie Pană cu fantasticul Laborator de Șosete
Se simte pasiunea lor prin orice monitor ai citi cuvintele lor sau prin orice boxe ai auzi discursul lor.
Cu întors
Pasiunea pentru produs / serviciu trebuie să fie și puțin contrabalansată pentru a nu duce la o miopie periculoasă pentru business. Există riscul să fii atât de îndrăgostit încât să nu-ți dai seama că nu se pot face bani acolo.
Dar sigur, ca nou antreprenor, poți experimenta cu sume mici și medii la nesfârșit până găsești soluția ideală!
Până la urmă, există și oameni cu adevărat pasionați de morcovi care ne ajută să avem acea supă cremă delicioasă sau prăjitura aia fantastică…