Mereu am fost curios de ce în oferta firmelor de webdesign „site-ul de prezentare” apare în deschidere ca fiind vărul ieftin și sărac al site-urilor „serioase”.
Promovat extrem de agresiv și cu un tarif de multe ori derizoriu, parcă ți-e și rușine să comanzi un site de prezentare, deși poate tu nu ai nevoie de ceva foarte complicat. Te uiți pe lista de prețuri și vezi că poți da de 3-4 ori mai mult pe un site ecommerce… Te gândești că poate ar trebui să-ți faci „d-ăla”, deși știi că nu ai nevoie de așa ceva… dar poate găsesc băieții o soluție.
Mi se pare interesant și conceptul de site de prezentare. Adică e un soi de site care doar prezintă ceva, fără pretenții comerciale. Păi, în 2020 cam toți vindem ceva… ONG-uri, organizații de orice fel, companii comerciale, toți vindem ceva. Pentru cine e site-ul de prezentare?
Mai devreme sau mai târziu ajungi să îți dai seama că acel preț foarte mic pentru un site de prezentare a fost un cârlig care te-a agățat în timp ce prețul final pentru ce vrei tu diferă destul de mult. Pentru că la pachetul inițial mai vrei să adaugi una-două-trei-patru chestii care nu erau în ofertă inițială, iar tariful final se schimbă foarte mult.
Până la urmă ce e un site de prezentare?
Nu ar trebui să existe „site de prezentare” în 2020. Până și site-urile de umor și bancuri vând ceva: reclamă. Niciun site nu are ca scop doar prezentarea a ceva sau creația ca scop în sine. Poate că o expresie mai bună în acele „oferte” ar fi „site-uri cu care nu ne batem capul” sau „site-uri pe care le facem pe fugă”, dar nu site de prezentare.
Chiar dacă site-ul la prima vedere poate părea simplu în obiective și structură, cu doar 5-10 pagini, tu vrei ca fiecare dintre ele să-și atingă scopul.
Vrei ca cititorul:
- să te înțeleagă
- să te placă
- să te aleagă
Site-ul e unul dintre cele mai importante elemente ale unei prezențe digitale pentru compania ta, iar atenția pe care o va primi la concepere se va reflecta în atenția pe care o va primi după. E showroom-ul cu care poți face o impresie bună și clienților/partenerilor de la mii de kilometri distanță. E cartea ta de vizită.
„Site de prezentare ieftin” nu trebuie să fie căutarea ta pe google.